poniedziałek, 3 marca 2014

Wielkanocna przymiarka, cz.2

Jeszcze nie wszystkie zamówienia na jajkowe (po)twory wykonane, a ja już mam dość jednostajnego skręcania pasków. W ramach niewielkiej odskoczni wykonałam kilkanaście kartek wielkanocnych, ale jako, że ostatnio obiecałam zdjęcia zająca, oto one:




Wersja pierwsza byłaby idealna, gdyby nie farba podkładowa. Pojęcia nie mam, jak ja to zrobiłam, że w końcowym efekcie wyszła mi tak szalenie różniąca się od zewnętrznej barwy zajączka.



Bardzo zadowolona jestem jednak z ogona. Długo się nad nim męczyłam: najpierw próbowałam zrobić go w stylu pompona - z nacinanych prosto pasków "kwiatowych". Wychodziło beznadziejnie, a moja frustracja rosła. Koniec końców wpadłam na pomysł, by skorzystać z grzebienia. To był strzał w dziesiątkę! Zajęczy kuperek robi prawdziwą furorę wśród chętnych do kupienia jajka.

W najbliższym czasie postaram się zrobić jeszcze wersję w szarych barwach. Czekam jednak na odpowiednią barwę papieru.

* * *

Pierwotny model baranka wielkanocnego chciałam zmienić. Różki to moja prawdziwa zmora, a i ogon absolutnie mi nie odpowiadał. Na jakiś czas baranka odłożyłam i szperałam w obrazkach świątecznych, jak właściwie taki baranek wygląda. Okazało się, że na wielu grafikach baranek jest tak naprawdę... owieczką: bez rogów (albo to młody baranek - rogi jeszcze nie wyrosły). Na próbę wykonałam więc taką oto wersję:




Pomalowanie buźki owieczki przed przyklejeniem różowych pasków dało bardzo ładny efekt.

Zastanawiam się nad zrobieniem... czarnej owcy. A co! Też są urocze. Wielkanocna ekipa zwierzątek będzie dzięki temu urozmaicona, hi hi.

8 komentarzy:

  1. I zając i owca wyszły super :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dziękuję za odwiedziny na moim blogu! Dziękuję za miłe słowa. Z chęcią dołączam się do grona obserwatorów Pani bloga. Proszę do mnie na "Ty" :)

    Plaster miodu na tą chwilę chyba najbardziej wymagający projekt - robiłam go parę dni.
    Zapraszam częściej na bloga, teraz mam króciutką przerwę, ale już niedługo coś się pojawi.

    OdpowiedzUsuń
  3. what a beautiful bunny!
    Greetings Baukje

    OdpowiedzUsuń
  4. Dużo pracy, ale jaki efekt!! podziwiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Dużo pracy, ale jaki efekt!! podziwiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Dużo pracy, ale jaki efekt!! podziwiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Dużo pracy, ale jaki efekt!! podziwiam!

    OdpowiedzUsuń