poniedziałek, 14 września 2015

Uniwersalny bukiet kwiatów - kartka quillingowa

Choć za oknem od kilku tygodni widać oznaki nadchodzącej jesieni, to ja nadal nie chcę zapomnieć o cieplejszych porach roku. Na moich kartkach widać odzwierciedlenie mojego nastroju: kwiaty wiosenne, letnie barwy. No i dużo optymizmu.

Poproszono mnie o wykonanie kartek na zbliżającą się przedszkolną loterię fantową. Szalenie chciałam zabrać się nareszcie za ćwiczenia pracy z mediami (moja pięta achillesowa). Ale po urlopie byłam tak stęskniona za quillingiem, że postanowiłam każdą z zaplanowanych karteczek ozdobić tą techniką. W dość krótkim czasie (taka byłam "zabuzowana" rękodzielniczą energią) powstało dwadzieścia prac, które zamierzam systematycznie, stopniowo na blogu pokazać.



Kartka miała powstać na standardowej bazie A6, ale "zdobyczna" serwetka widoczna w tle (Spellbinders: Adorning Labels 25) była zbyt duża. Bazę zmieniłam więc na format B6. Widoczny w tle różowy papier w kropki to część zestawu Papermania "Capsule: Boysenberry".

Wszystkie kwiatki skręcałam na bieżąco - w większości wybierając resztki pasków danej barwy. Jedynie dwa z nich (jaśniutki kremowy z żółtym środkiem widoczny na drugim zdjęciu oraz ciemny fioletowy widoczny nad różowymi czteropłatkowymi) miałam już gotowe - otrzymałam je kiedyś w prezencie od Kasi z Art Life. Nie miałam w zapasie potrzebnych kolorów, więc wreszcie odważyłam się te kwiatki wykorzystać ("odważyłam", bo płatki są tak fachowo przycięte do szerokości 1 mm, że naprawdę żal było je wcześniej gdzieś przykleić).

Zazwyczaj trudno mnie zadowolić, jeśli chodzi o wykrojniki z napisami. Wolę sama coś wpisać i wydrukować albo skorzystać z gotowych już, wydrukowanych firmowo tagów. Przyznam jednak, że napis widoczny na zdjęciach (jak i jeszcze dwa inne wyrażenia w tym samym stylu) wyprodukowany przez polską firmę Rosy Owl, jest absolutnie idealny. "Wstążkowy" kształt tagu, czcionka trafia w dziesiątkę, jeśli chodzi o mój gust. Jego pozorna prostota sprawia, że jest uniwersalny i nadaje się do każdego rodzaju prac. Mam ogromną nadzieję, że powstaną jeszcze inne napisy tego rodzaju.

7 komentarzy:

  1. ależ ładne ;-) nie moge się napatrzeć

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Jakoś tak mnie naszło i kręciłam, kręciłam, kręciłam...

      Usuń
  2. Pięknie zawijasz te paseczki,podziwiam kunszt,no i cierpliwość :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Inspirująca, piękna ukwiecona kartka, szczególnie te biało - zielone są super.
    Już od jakiegoś czasu zabieram się do zrobienia takiego bukietu i nigdy nie mogę skończyć, bo gdzieś po drodze wykorzystam już zrobione kwiatki.
    Podziwiam !!! (miejsce drugie zaraz po szopce z ubiegłego roku). Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      To chyba mój pierwszy tak bogaty bukiet. Dotychczas bałam się takiego "misz-maszu", bo ciągle mi się zdawało, że nic do siebie nie pasuje. A tu nie taki diabeł straszny, jak go malują, hi hi.

      Usuń
  4. Wow! Przepiękny bukiet. Te biało-zielone kwiaty wyglądają na bardzo pracochłonne, ale efekt jest zachwycający! :)

    OdpowiedzUsuń